torsdag 24 januari 2008

Grönt te

Grönt te är ljusare och mjukare i sin smak och finns i en rad varianter som citron, äpple, apelsin, java, jasmine och även Earl Greysmak. Grönt te påverkar hälsan på många sätt. Studier vid Linköpings universitet visar att ämnen i grönt te, polyfenoler, fungerar som antioxidanter och motverkar cancer genom att fånga upp skadliga oxidanter i kroppen.
Text och bild: www.twinings.se
Det är första gången i mitt liv jag vågat ge mig på att dricka grönt te. Och jag är tvärsåld på det.
Jätte gott.
En annan favorit är citron te och Twinings gröna te finns smaksatt med citrus.
Kan det bli bättre ?

3 kommentarer:

Anonym sa...

no video and you don't have to kill me :P

Christian sa...

Jag har försökt mig på det där med Te, men jag antar att det bara inte är min grej! =)

Anonym sa...

läste nyss på aftonbladet att grönt te kan ge leverskador..men mjölk kan ge benskörhet och öl blir man fet av...så åt helvete med det! man ska ändå dö nångång=p