onsdag 26 december 2007

Deeper down

Vem styr livet ?
Lusten, plikten eller känslan ?
Måste bli mer impulsiv, släppa tryggheten lite oftare och bara ta för mig.
För det sista som får styra mitt liv är just plikten. Vad är plikten egentligen ?
Svammeltankar bildar bollhav i mitt huvud igen :)
Bollhav är vad jag väljer att kalla text och tankar som hamnar huller om buller och som egentligen bara är ord och känslor som inte formulerar slutsatser eller handling.
Typ som den senaste meningen.

Jao jao. Idag har jag grävt ner mig i min emptyness. Var som ett kolli på jobbet, närvarande fast frånvarande. Ibland lyckades jag faktiskt vara närvarande till 100% ändå. Tiden flöt på sakta och jag kände mig så empty att jag inte ens hade en tanke i huvudet.
Vart ska jag börja nånstans ? I vilken ordning ska jag låta allt ske ?
Vad ska jag göra (?) kanske är frågan som måste utredas först och främst. Attans Dennis påminde mig om målandet, jag som nästan lagt det helt på hyllan. Men nu e tankarna tillbaka.
Ahum.. Kanske borde ge det en chans ändå ?
Eller va tror du ÖLKOMPIS?

2 kommentarer:

Anonym sa...

du skriver ju lätt bättre än mig, söt va du me =)

Anonym sa...

plikten från början..men i slutändan ska ALLTID känslan vara bra. Man ska inte göra något som gör att man får en klump i magen.