onsdag 19 december 2007

Det blir va ja gör det till

Det är varmt här inne och jag mår nästan illa (faktiskt mår illa) gissar mig till att det beror på att jag drog i mig två glas kallt vatten på alldelse för få sekunder. Nu väntar jag bara på att vattnet lägger sig på plats, vart det nu tar vägen.
Minns hur det var förr, hur jag var förr och vad som gällde då. Och jag saknar mycket. Med mitt ordval förr får jag det att låta som att jag tänker tillbaka 50 år i tiden men jag menar typ 4-5 år. (Jämfört med min ålder idag så skulle det nästan kunna vara förr och jag är realist så för mig är mina 5 år förr ) Förutsättningarna var i grunden de samma men på ett enklare plan. Idag är de tyngre om man säger så. På vissa sätt har jag det bättre nu på andra sätt inte.
Var jag lyckligare då ? Är jag lyckligare nu ? Har jag lyckan framför mig och sträva efter?
Varför hänga upp sig på lyckojakten ? Jag ska väl vara lycklig över och njuta av det som är nu ? Crap bull yeah. I try. Men det är tyvärr som med mycket annat lättare sagt än gjort när jag vet vad jag kan nå, när jag ser mig i framtiden. Men jag vet också att vägen dit inte är kort och att jag kommer få fightas med andra och mig själv samt nya utmaningar och uppgifter. Utmaningar är kul och utveckalnde så länge de är av intresse. Och det är inte heller det lättaste o veta vad man vill. Stävan, hopp och tålamod. Tre nyckelord som jag hänger på min nyckelknippa som är med mig vart jag än går. Jag är ung, jag har tid - måste hitta ett lugn.
Where to start ?
Imorgon.. (för att vara korrkt senare idag)
..tänker jag kliva upp i tid, ta mig en dusch, äta frukost i lugn och ro, göra mig iordning och sedan promenera till jobbet. Det tar sin tid, men jag kommer vara såå mkt piggare efter den motionen och frisk luft. Låt oss kalla det vardagslyx.

1 kommentar:

Anonym sa...

leta inte efter lycka , lyckan kommer att hitta dig tillslut =)
.bara seja.. nice att läsa din blogg då o då , du är ruskigt bra på att beskriva dina tankar o funderingar...
take it...and keep it!
simma lungt o känn lugnet ;)